Tuesday 11 April 2023

8 SEBAB KENAPA BISNES ONLINE INI TERBAIK DI MALAYSIA

 Assalamualaikum wbt.

Salam ramadan semua.


InsyaAllah dalam artikel kali ini saya akan berkongsi kepada anda 8 sebab kenapa bisnes online ini terbaik di Malaysia. 

Jika anda berniat dan memang tengah mencari-cari peluang perniagaan yang boleh dibuat dari  rumah secara sepenuh masa atau pun secara sambilan. 

Inilah bisnes yang sesuai untuk anda. Jom ketahui lebih lanjut.

8 sebab kenapa bisnes online ini terbaik di Malaysia.

1. Modal yang rendah dan rendah risiko.

Bisnes online ini memerlukan modal yang sangat rendah iaitu RM35 sebagai yuran keahlian. Setelah anda mendaftar ahli, anda bebas untuk melaksanakan bisnes anda sendiri dan boleh menikmati keistimewaan sebagai ahli. 

Tiada apa-apa cas tersembunyi tau diambil. Ya, hanya RM35 sahaja untuk memulakan bisnes yang rendah risiko dan hampir zero modal.

Apa yang menariknya, bisnes ini mempunyai risiko yang rendah kerana tidak mengeluarkan modal yang tinggi, tidak perlu membayar upah pekerja, bayar sewa kedai, bil utiliti dan sebagainya .

Untuk memulakan sesuatu bisnes, sebagai beginner anda digalakkan untuk memilih bisnes yang modal rendah dan rendah risiko. Contohnya, anda menjadi dropship kepada produk orang lain stokis atau produk tertentu.

2. Sistem yang adil dan tidak menindas.

Penting  untuk anda teliti dan ambil tahu tentang sistem sesuatu bisnes sebelum mengambil keputusan untuk tambah pendapatan bersama mereka. Ini untuk mengelakkan anda ditipu dan tertindas.

Namun sistem bisnes online yang ini sangat berbeza dan menarik bagi saya, sistem bisnes ini sangat adil dan tidak menindas orang lain. Sistemnya adalah sama rata tidak membezakan satu dengan yang lain, semua akan dapat harga runcit yang sama.

Tidak akan mengkayakan orang yang berada di atas atau yang tidak berkaitan dengan anda. Sistem atau bisnes online ini adalah bisnes berdasarkan usaha dan kerja keras masing-masing dan team. Bisnes ini adalah bisnes anda sendiri, maka ceo nya adalah anda.

Kerana sudah pasti anda ingin buat bisnes dalam  tempoh jangka masa yang panjang .  Jadi, bisnes online sistem yang adil dan kukuh sebegini perlu menjadi pilihan terbaik anda.

3. Kelas ilmu produk daripada pakar yang bertauliah dalam syarikat/HQ

Ilmu tentang bisnes dan produk sangat penting kerana ini  akan menentukan pembangan bisnes anda daripada semasa ke semasa. Ini adalah supaya pelanggan dapat khidmat nasihat dan perkhidmatan (service) yang terbaik daripada anda.

Dengan ilmu produk yang betul, anda dapat membantu pelanggan anda memilih dan membuat keputusan yang sesuai dengan keperluan mereka. Jadilah peniaga yang jujur dan amanah.

Dalam bisnes online ini, setiap bulan syarikat adakan kelas berkaitan produk daripada pakar yang berkaitan. Kelas ilmu tentang kesihatan daripada pakar nutrisi dan doktor yang bertauliah. Kelas ini terbuka kepada semua ahli, tidak kiralah yang berbisnes atau pun tidak. 

Semua orang boleh join secara percuma sahaja tau. Best kan macam tu.

4. Kelas marketing dan strategi bisnes

Marketing perlu dibuat selari dengan jualan produk. Marketing ini adalah proses untuk mendapatkan hasil dalam jangka masa panjang, manakala jualan ini hasilnya akan dapat dalam masa yang lebih singkat.

Jadi, kena belajar buat keduanya dalam satu masa yang sama. Teknik marketing secara online sekarang sangat berpengaruh besar kepada bisnes. Jika kena caranya, jualan berpotensi akan naik sedikit demi sedikit.

Jika anda belum mahir dunia marketing secara online ini tidak mengapa, kerana bisnes ini ada sediakan kelas marketing kepada semua daripada A hingga Z. 

Menarik kan. Semua dah lengkap.

Ini sangat membantu untuk dapatkan sales tau. Team akan berkongsi cara untuk berkomunikasi dan mencari pelanggan. Perlu difahami, bisnes perlu ada untung jualan. 

5. Grup/team yang begitu supportive

Bisnes online ini ada support sistem yang bagus tau. Sentiasa saling membantu antara satu Sama lain walau berbeza latar belakang. 

Saya sendiri sangat suka dengan suasana grup bisnes ini yang sangat luar biasa kerana masing-masing mempunyai vibe dan tujuan yang sama. 

Circle kawan-kawan anda juga akan bertambah dan semakin besar, makin ramai orang yang anda kenal dan berjumpa berkongsi pandangan dan sebagainya anda akan bertambah matang dan bijak menurut kajian. 

6. Bisnes online ini boleh dilakukan di mana-mana sahaja.

Point ini bagi saya sangat menarik, saya boleh melakukan bisnes walaupun berada di kampung dan ketika bercuti di mana-mana pun. 

Asalkan ada kemudahan internet dan gajet seperti telefon, tab dan latop. Semudah klik di hujung jari sahaja untuk buat tempahan dan penghantaran barang kepada pelanggan.

Masa pun sangat fleksibel mengikut masa anda, yang penting anda konsisten dan disiplin melakukan bisnes.

7. Insentif/manfaat yang menarik daripada syarikat.

Ada bonus duit tunai, bonus kereta dan bonus melancong secara percuma dalam dan luar negara.Umrah pun dapat percuma jika anda nak pergi umrah bagi muslim. 

Ya semua ini syarikat bagi percuma sahaja. 

Bukan scammer ya.

Syarikat bagi berdasarkan hasil usaha anda membangunkan bisnes anda, jadi syarikat menghargai anda dengan menyediakan insentif atau manfaat ini.

Barulah rasa ada motivasi dan semangat sikit kan nak buat sales laju-laju.

 Memang semua akan dapat menikmati manfaat ini jika betul-betul konsisten dalam berbisnes. Tidak kiralah anda baru bisnes atau sudah lama bisnes, semua layak dapat.

Ya begitulah.

8. Produk berkualiti, selamat dan semulajadi

Nak bisnes, anda perlu ambil tahu tentang kualiti produk. Produk yang hendak dijual pastikan boleh mendatangkan kesan Yang baik, selamat dan tiada bahan kimia merbahaya kepada pelanggan.

Bisnes online yang saya buat ini produknya memang berkualiti, selamat dan berkesan terhadap manusia dan alam sekitar.

Bisnes online apa itu?

Bisnes online yang terbaik berdasarkan tujuh item yang saya telah kongsikan sebelum ini adalah bisnes online shaklee. 

Saya sudah 9 tahun menceburi bisnes ini dan alhamdulillah sangat selesa/suka dengan sistem dan strategi pemasaran shaklee.


Daripada zero to hero, semuanya diajar! 

Anda berminat untuk bersama dengan team saya jana pendapatan dan mempunyai bisnes anda sendiri. Wajib sertai bisnes online shaklee sekarang.

Boleh hubungi saya untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai bisnes online shaklee. 

Nak join, klik di sini

www.wasap.my/60194668561/JoinBisnes













1 comment:

Followers