Friday 31 August 2018

BUAH PINGGANG: POLIFENOL DAN RESVERATROL YANG TINGGI DALAM VIVIX SIHATKAN ORGAN INI!




Assalamualaikum, hai semua!
Ini saya, ismalina!

Anda pengidap penyakit buah pinggang yang mencari solusi bagi masalah anda?

Organ buah pinggang merupakan antara organ yang terpenting dalam tubuh ye. Tanpa buah pinggang macam mana nak keluarkan toksin dalam badan dan air kencing kan.

Presiden Persatuan Nefrologi Malaysia (MSN) Prof Dr Goh Bak Leong berkata terdapat kira-kira 2.5 juta rakyat Malaysia menghidap penyakit buah pinggang.
“Jumlah itu dilihat semakin membimbangkan kerana ia meningkat setiap tahun. Pesakit ‘end stage renal disease’ atau penyakit buah pinggang tahap akhir (ESRD) mempunyai beberapa pilihan rawatan seperti pemindahan organ, hemodialisis dan peritoneal dialisis.
“CKD juga dianggap pembunuh senyap kerana perkembangan penyakit ke tahap akhir tidak menunjukkan sebarang gejala. Oleh itu, pendidikan adalah kunci bagi mencegah penyakit ini berikutan kebanyakan orang terutama dalam kalangan orang muda memandang remeh kepentingan menjaga buah pinggang sendiri.
“Dengan memilih terapi peritoneal dialisis (PD), pesakit masih boleh bekerja dan menjalani gaya hidup yang agak aktif,” katanya ketika ditemui pada kempen Life Uninterrupted anjuran Baxter dengan sokongan sokongan Persatuan Nefrologi Malaysia (MSN) di Petaling Jaya beru-baru ini.
Dalam kempen berkenaan, turut diadakan pameran yang menampilkan karya seni mengagumkan daripada tujuh pelukis tempatan yang berbakat dengan tema yang menumpukan kepada aspek pilihan terapi seperti PD yang membolehkan pesakit menjadi lebih berdikari, seterusnya mengurangkan kesan penyakit buah pinggang ke atas kehidupan mereka berbanding rawatan konvensional hemodialisis (CHD).
Sementara itu, Ketua Jabatan dan Pakar Runding Nefrologi Hospital Tuanku Ja’afar, Dr Lily Mushahar menjelaskan terdapat lebih 100 peratus peningkatan dalam jumlah pesakit buah pinggang yang baru di Malaysia sejak 10 tahun kebelakangan ini.
“Setakat 2015, penyakit buah pinggang kronik adalah antara 10 penyebab utama kematian di Malaysia, dengan peningkatan yang sangat tinggi iaitu sebanyak 19.1 peratus sejak 10 tahun yang lalu. Statistik yang membimbangkan ini membuktikan betapa pentingnya meningkatkan kesedaran mengenai penyakit ini dan menambah pengetahuan mengenai pilihan rawatan yang memberikan pesakit peralihan gaya hidup yang lebih mudah dan tidak terganggu,” katanya.


Sumber: harian metro

Gerun baca artikel ni di surat khabar, ramai rupanya yang menghadapi masalah buah pinggang. Awalnya berpunca daripada penyakit kronik yang lain, seperti masalah kencing manis, darah tinggi dan lain-lain.

Berhati-hatilah dalam tabiat harian kita, jaga pemakanan dan juga senaman.

Bagaimana vivix shaklee boleh bantu sihatkan buah pinggang?

Semestinya sebab kandungan polifenol dan resveratrol yang tinggi menjadi puncanya!









Nak bantu sihatkan buah pinggang anda elakkan dialisis? Boleh terus hubungi saya. Order sekarang!

Cari vivix shaklee? 
Pengedar shaklee changlun,kedah./ 019 4668561 (wassap/call)
Facebook: Nor Ismalina AH


Salam mahabbah.











14 comments:

  1. Mahalnya kos rawatan sakit buah pinggang tu. Moga kita semua dikurniakan kesihatan yang baik.

    ReplyDelete
  2. sebab tu la kena jaga kesihatan.
    sakit buah pinggang ni, memang terok! aida tahu la, asben sipi2 nak kena.
    sib baik bertindak awal utk pemeriksaan. alhamdulillah.
    dialisis ni pun... aduhai. tgk abg ipar lalui ni bertahun2, sedih pun ada.
    nak berjalan-jalan dgn famili pun susah. badan dia lemah aje :(

    ReplyDelete
  3. yeee..penyakit yang berkaitan buah pinggang selalu terjadi sebagai consequence dari penyakit2 kronik yang lain..sama2 kita jaga kesihatan dengan baik..mencegah lebih baik dari mengubati

    ReplyDelete
  4. sepupu saya penghidap masalah buah pinggang pada usia muda.. kesian saya lihat kerana dia tak boleh aktif mcm orang lain.. memang pemakanan dan cara hidup antara faktor utama masalah ini.. menyesal kemudian hari dah tak berguna..

    ReplyDelete
  5. Mmg ramai yg kata vivix ni bagus. Suka dengan produk ni. Mencabtikkan diri dari dalam. Dan penting utk kesihatan juga

    ReplyDelete
  6. Ramai juga pesakit buah pinggang rupanya.. mungkin bole cuba apa yang diayorkM ini. Mana tau sesuai dengan badan.

    ReplyDelete
  7. Thanks sharing pasal kesihatan buah pinggang ni. Dah lihat sendiri ayah sakit buah pinggang dan deritanya.. semoga kita semua diberikan kesihatan

    ReplyDelete
  8. Buah pinggang memang kena jaga. Precaution is better than cure.

    ReplyDelete
  9. Risau tengok dan dengar macam2 penyakit ada dah sekarang ni. Lepas tu mahal pulak tu kos rawatan. So sebelum kita dapat sakit teruk..baiklah kita amalkan penjagaan tubuh badan serta pemakanan dari sekarang

    ReplyDelete
  10. Kawan Sis ada hidap sakit buah pinggang ni, nanti nak share laa pasal Vivix ni padanya..thanks ya..

    ReplyDelete
  11. Buah pinggang salah satu organ yang kita kena jaga kan. Kalau rosak buah pinggang, susah pada kita nanti. Bagus juga vivix ni ye untuk buah pinggang

    ReplyDelete
  12. Sebelum dpaat sakit teruk, ambilla apa-apa ubatan sampingan dulu ..macam vivix ni kan..kalau berkaitan buah pinggang ni takboleh buat main

    ReplyDelete
  13. Sebab tu kena jaga kesihatan. Minum air secukupnya. Apabila buah pinggang bekerja lebih dari kemampuan. Maka, muncul lah pelbagai penyakit. Bagus Vivix dah keluarkan produk khas ini.

    ReplyDelete
  14. mahal betul kos rawatan sakit buah pinggang ni. kena hati-hati jaga pemakanan lepas ni

    ReplyDelete

Followers