Thursday 8 June 2023

TESTIMONI CARA ATASI DAN PULIHKAN MASALAH RESDUNG


Assalamualaikum wbt.

 Hai semua.

Dalam entri kali ini, saya akan berkongsi testimoni shaklee diri sendiri. 

Saya mengalami masalah resdung Yang agak teruk, jenis alah kepada habuk, bulu kucing dan debu-debu kotoran.  

Kisahnya bermula begini, Kita kembali ke lima tahun terdahulu 😉. Ceewah

Saya kerap mengalami gejala-gejala resdung seperti kerap bersin, gatal Mata hidung, hidung tersumbat berair, jerawat dan sakit kepala pada setiap pagi. 

Hampir setiap hari terpaksa tempuh situasi yang sama. Nak tercabut hidung rasa perit akibat luka dan menggelupas oleh sebab kerap lap hidung dengan menggunakan tisu. 

Paling sadis lagi, suka main dengan kucing tapi alah terhadap bulu haiwan. Tapi oleh kerana sayangkan kucing, relakan jugaklah walau terpaksa sakit hahaha!

Percaya atau tidak, berkotak-kotak tisu boleh habis tau sebab berhingus punya pasal! Emosi pun terganggu, nak bercakap dan bersosial dengan orang lain pun tiada mood!

Sehinggalah saya beli dan amal set resdung Shaklee vitamin C ,Alfafa dan esp. Alhamdulillah, seminggu pertama dah terasa kesan hidung dah tak bersin.

Ada habuk bulu haiwan pun masih boleh steady lagi. Kiranya Makin selesa sebab saya juga menjaga pemakanan dan aktiviti harian yang lain seperti tidur awal juga sangat membantu.

Baiki Kita punya sistem usus dan perut dahulu. InsyaAllah, Yang lain boleh dikawal. Selain itu, saya juga akan elakkan beberapa makanan yang boleh tingkatkan kadar histamin dalam badan.

Paling best, waktu pagi sudah tidak berhingus dan bersin seperti sebelum ini. Hanya yang sudah mengalami yang tahu berapa leganya dan puas hati! Memang sangat berbaloi, rugi tak kenal set resdung ni awal-awal dulu.

Selain hidung asyik berhingus di waktu pagi. Saya juga mengalami masalah ini.

HIDUNG TERSUMBAT TAK BOLEH TIDUR,BERSIN SAMPAI SAKIT KEPALA 

Begitulah keadaannya bila saya dah mula start engine, apa lagi, hachum hachum sampai rumah jiran sebelah dengaq tau. rumah kat kampung kan dekat-dekat. Kalau bersin macam tu sekali ha depa dah tau saya balik kampung. haha. malu oi 

kadang sampai tak tahan, pergi beli jugak ubat alahan kat farmasi/klinik. ubat putih tu kan. telan-telan sat sahaja berhenti hidung berhingus tu. 

Tapi tu sementara jela. hilang ubat ha mula balik. adududu

Orang yang ada alahan resdung tau la seksanya oi. pagi2 hidung beringus tersumbat. Kita nak pi kerja pun rasa tak confident kan.  Lagi teruk, bila hidung tersumbat waktu malam. adoi nak tido tak lena. bernafas ikut mulut sahaja. Bangun pagi jadi zombi penat. 

Tapi itu dulu tau. sekarang ni ada banyak rawatan moden untuk rawat alahan resdung tu. 

Saya sekarang ni habuk lalu depan hidung pun boleh lagi maintance cool.haha cewah. 

sakit kepala pun dah jarang sangat-sangat dah, kecuali nasa tertentu sahaja. Allhamdulillah k.ina amal rawatan moden ni.

rawatan moden shaklee ;)

Saya guna SET RESDUNG SHAKLEE

1. VITAMIN C

2. ALFAFA

3. ESP





Inilah ShakleeEffect saya! Terima kasih Shaklee. 

Berminat untuk dapatkan set RESDUNG, boleh klik link ini 👇

www.wasap.my/60194668561

No comments:

Post a Comment

Followers