Tuesday 28 August 2018

DARAH TINGGI: 4 CARA SEMULAJADI TURUNKAN TEKANAN DARAH KE PARAS NORMAL



Assalamualaikum, hai semua!
Ini saya, ismalina!

Anda mesti pernah rasa stres dan tiba-tiba tekanan darah naik mencanak?
Anda ada tekanan darah tinggi yang bacaannya sangat tinggi?

Anda sekarang berada di persekitaran yang memungkinkan anda berisiko mengidap tekanan darah tinggi?

Arghh nak buat macam mana! , pening. jangan emosi. Nanti darah naik.



Darah tinggi atau hipertensi adalah penyakit yang semua orang tak undang pun! Yup.

Liciknya adalah penyakit ni datang tanpa sebarang tanda-tanda berbeza dengan penyakit yang lain. Tetapi kena berwaspada ye sebab penyakit ni boleh menjadi penyebab utama kepada datangnya penyakit kronik yang lain seperti angin ahmar, strok, sakit jantung dan masalah buah pinggang. 

Dalam jangka pendek memang belum nampak, tapi risiko jangka panjang anda boleh terkena serangan jantung dan angin ahmar secara mengejut tau.


Dr Hamid Arshad ada berkongsi cara semulajadi nak turunkan tekanan darah. Teruskan membaca ok.

1- kawal berat badan

Yang ni memang tak boleh disangkal lagi. Memang wajib buat! Obesiti maknanya banyak kolesterol yang perlu di buang. Kegemukan pun antara salah satu penyebab darah tinggi. Kena kurangkan makanan yang bergula, bergoreng, bersantan, kuih manis-manis , coklat manis dan jangan minum air bergas/soda.

Daging merah macam daging lembu dan kambing pun kena kurangkan makan ye.

2- rajin senaman

Lakukan senaman secara rutin setiap hari. Dapat 5 minit pun jadi lah sebelum pergi kerja ke kan.  senaman ni penting sebab tingkatkan aliran darah kepada tisu-tisu dan organ. Kesannya kolesterol dan gula dalam darah cepat turun.

Tambahan pula, senaman ni boleh keluarkan hormon endorphin daripada otak, jadikan emosi ceria dan stabil. Rajin-rajinla bersenam kalau nak selalu ceria. Aha hihi.

3- kawal stres

Minda yang tenang dan emosi yang stabil boleh jauhkan anda daripada stres. Tipsnya, kena banyak bersabar, tahan marah, banyak memaafkan dan positifkan minda. Banyak berzikir, baca quran, berselawat dan bermuhasabah untuk charge tenaga positif.

 Ingat telefon je ka kena charge. Diri kita ni lagi la tiap hari kena charge, untungla kita boleh charge tenaga bila tiap kali solat 5 waktu.

4- ambik vitamin tambahan

Ambik vitamin yang ada vitamin c, beta carotene, flavanoid, antioksidan boleh bantu kawal tekanan darah dengan sekat chronic imflammation dan bantu baik pulih sel-sel dan tisu. Sayur-sayuran hijau bayam dan sawi. Boleh amal minyak zaitun yang kaya dengan DHA.

Bagusnya, semua keperluan vitamin ni dah ada dalam minuman vivix shaklee.
Bagaimana vivix bertindak turunkan tekanan darah?






Dapatkan segera vivix sekiranya anda nak turunkan tekanan darah tinggi. Jika anda sayangkan diri, maka ayah dan orang yang tersayang.hadiahkan vivix untuk mereka dengan segera! Duit boleh di cari, kesihatan tak boleh ditukar ganti. Mahal harganya nanti.

Segera hubungi saya untuk pertanyaan lanjut dan dapatkan konsultasi produk secara percuma.


Cari vivix shaklee? Kak ina
Pengedar shaklee changlun,kedah./ 019 4668561 (wassap/call)
Facebook: isma amanina


Salam mahabbah.










No comments:

Post a Comment

Followers