Friday 10 August 2018

PENYAKITTANGAN,KAKI DAN MULUT (HFMD)? BUAT 3 PERKARA INI BANTU SEMBUHKAN ANAK ANDA DENGAN CEPAT, MAK AYAH LEGA




Assalamualaikum, hai semua!

Ini saya, Ismalina!

Anak anda tiba-tiba demam panas dan doktor mengesahkan terkena penyakit kaki, tangan dan mulut?

Badan anak anda gatal dan merah-merah dijangkiti penyakit kaki, tangan dan mulut setelah bergaul dengan kanak-kanak lain di taska?

Anak tak lalu nak makan  dan asyik menggaru badan dijangkiti penyakit kaki,tangan dan mulut?

Anak asyik merengek tak sedap badan?

Oh tidak!




Pasti mak ayah antara yang paling risau tengok anak sakit kan. saya faham perasaan itu.

Yela. Hari ni hantar ke sekolah atau ke taska ceria elok sihat ja. Balik ke rumah mula demam panas sakit mulut dan sebagainya.

Mak ayah mesti tak senang duduk kan. dengar tangisan anak menangis pun dah sayu kan, inikan pula tengok anak tak ada selera nak makan, apatah lagi nak minum susu.

Sedih tengok. Jadi mak ayah tolong bantu anak anda dengan ikut 3 cara ini ya.

Insya Allah boleh bantu cepatkan proses penyembuhan!

1. Jauhkan(kuarantin) anak daripada orang sekeliling sehingga sembuh

Ini penting ye mak ayah, untuk cepatkan proses penyembuhan dan elakkan bakteria daripada tersebar serta memburukkan lagi penyakit anak anda. Biarkan antibodi anak anda sembuh sepenuhnya. Asingkan anak daripada adik beradik yang lain sekiranya mereka masih kecil bagi mengelakkan bakteria tersebar.

Basuh baju dan segala peralatan mainan anak anda dengan dettol untuk membunuh kuman. Tidak perlu hantar ke taska sehingga betul-betul sembuh.

Elok mak ayah pastikan dulu taska anak anda pun bebas daripada jangkitan penyakit kaki,tangan dan mulut sebelum hantar anak ke taska semula.

Jadi mak ayah tak perlu lah bawak anak ke tempat-tempat awam ye seperti supermarket dan sebagainya. Banyak sangat kuman kat tempat macam tu!


2. Pastikan anak anda di beri ubat yang betul





Ini yang penting mak ayah, bila anak demam terus rujuk doktor atau orang yang berpengalaman bagi mengatasi masalah tu. Jangan cuba-cuba buat pandai sendiri! Nanti lain jadinya.

Ubat yang diberi mesti di bawah pemantauan mak ayah supaya tidak berlaku sebarang komplikasi. Ubat di beri mengikut waktunya.

Anak juga perlu minum dan makan walaupun sedikit untuk menguatkan antibodi dan tenaga. Bancuh minuman yang berkhasiat seperti susu.


3. memberi suplement shaklee set antibodi penyakit kaki,tangan dan mulut

Mak ayah juga di cadangkan bagi anak anda suplement shaklee, bantu cepat baik. shaklee mempunyai suplement yang sangat diakui kualitinya.

Anak anda boleh dimandikan dengan mandian basic H shaklee yang bebas daripada bahan kimia. Bantu hilangkan rasa gatal-gatal di badan. Anak jadi tak selesa rimas badan gatal-gatal.

Asyik nak menggaru kan? sekurangnya rasa selesa sikit mandi dengan basic h shaklee ni.

Seterusnya, anak di beri vitamin c chewable shaklee.




Vitamin c ni mudah nak bagi anak makan sebab boleh dikunyah atau dikemam sahaja macam gula-gula.

Kak ina pasti anak-anak akan suka sebab rasa dia sangat sedap masam-masam manis oren. Pasti tak susah nak bagi anak anda makan kan.

Bagi anak rasa sekali, pasti nak lagi tu.  

Vitamin c chewable ni khas untuk kanak-kanak bagi menguatkan pertahanan badan diaorang. Kanak-kanak kan mudah terkena penyakit dan bakteria.

Krim herbal blend shaklee di sapu di seluruh badan anak yang terkena penyakit kaki, tangan dan mulut tu ye. Selepas mandi dengan basic h, sapu je semua badan anak.


Krim herbal blend ni tak pedih walau ada luka sebab tergaru ke apa, krim ni rasa sejuk sebab ja dan 100% organik. Buat si kecil anda selesa. Tak rasa miang nak menggaru lagi.

Sapu krim ni secara kerap sehingga sembuh.

Kak ina harap penulisan ini dapat membantu mak ayah yang sedang  mencari alternatif terbaik bagi anak terkena penyakit kaki,tangan dan mulut.

Semoga si kecil anda cepat sembuh! Insya Allah.



Cari shaklee? Kak ina
Pengedar shaklee changlun,kedah.
019 4668561 (wassap/call)
Facebook: isma amanina


Salam mahabbah.



No comments:

Post a Comment

Followers